Dazoot Software

RSS 2.0
Dana Constantin in IT news, Shopping online | Niciun comentariu

Decorix.ro – Premiul I la GPeC 2010 – Casa si gradina


Cand toata lumea e in toiul pregatirilor pentru inceperea scolii, iata ca Decorix.ro a avut deja o prima sesiune de examene absolvita cu brio (a se citi: premiul I cu coronita). Oficial vorbind, am obtinut Premiul I la Gala Premiilor e-Commerce 2010 pentru categoria ”Casa si Gradina”. Multumirile si felicitarile noastre se indreapta, desigur, spre clientii si abonatii Decorix.ro, precum si spre organizatorii GPeC (in mod special spre Andrei Radu – Link 2 eCommerce), care au demonstrat ca exista indeajuns profesionalism in Romania, chiar cu pretul multor nopti nedormite.

Alaturi de Decorix.ro, nominalizarile pentru categoria ”Casa si Gradina” au fost eco-iluminat.ro, goblenart.ro, utilul.ro si scauneonline.ro. Rasfatatul serii a fost nou-venitul cineshop.ro, care a primit 3 premii: la categoria ”Articole sportive, timp liber si divertisment”, ”Best Start-up” si ”Magazinul anului”. Curierul rapid pe care-l foloseste Decorix.ro la livrarea comenzilor, Fan Courier, a fost si el premiat ca urmare a consultarii magazinelor participante in competitie (de mentionat ca la servicii de curierat, clasamentul este identic cu cel de anul trecut!).

Festivitatea de premiere a fost precedata de o suita de conferinte bine aplicate pe ceea ce inseamna comertul electronic (atat in Romania, cat si la nivel global) in termeni statistici, de previziune si sfaturi de marketing de la experti in domeniu. Invitatii speciali ai acestei seri au fost Bryan Eisenberg (pionier in marketing online), Julian Harris (Google UK), Todd Watson si Manfred Stadler (ambii din partea IBM), carora li s-au alaturat din Romania, in ordinea prezentarilor: Bogdan Manolea (legi-internet.ro), Iustin Priescu (outpost24.com), Petre Datculescu (IRSOP), Dorin Boerescu (2parale), Daniel Nicolescu (GECAD ePayment) si Liviu Taloi (SiteAudit).

Ajunsa la cea de-a V-a editie, GPeC a punctat principalele elemente ale magazinelor online inscrise in competitie – anul acesta, numarul lor a fost de 103 (55 de magazine start-up si 47 de magazine cu traditie). S-a avut ca reper de baza experienta traita de consumator, concretizata in 80 de criterii de jurizare si beneficiind de singurele teste de uzabilitate cu dispozitive eye-tracking din Romania.

Pe langa evidentierea greselilor frecvente in marketing-ul online si o serie destul de generoasa de lectii pentru imbunatatirea comertului electronic, in cadrul conferintelor GPeC s-a creionat si profilul cumparatorului din Romania, cu accent pe cei care platesc online cu cardul. Astfel, am aflat ca, in comparatie cu 2008 si 2009, anul acesta a crescut simtitor numarul femeilor care achizitioneaza produse online, apropiindu-se in curand de egalitate (cu barbatii, evident). Asta se datoreaza in principal dezvoltarii a tot mai multor site-uri din categoria Fashion si, adaugam noi, a gamei diversificate de produse pentru bucatarie. Un alt procent in crestere este cel al tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani, orientati in mare parte spre promotii. Cifra care a facut cele mai multe valuri in randurile participantilor a fost estimarea vanzarilor online pentru 2010 in Romania: peste 1 miliard de euro!

Evenimentul s-a desfasurat la Ramada Bucharest Park, iar cocktail-ul ce a urmat premierii a avut parte de acompaniamentul trupei Hara, cu o deschidere bine condimentata de prestatia muzicala a reprezentantului GPeC, Andrei Radu, pe acordurile piesei Nothing Else Matters (Metallica).

In incheiere, promitem ca acest premiu sa nu ni se urce la cap si sa fie un pas spre perfectionarea Decorix.ro, pentru ca voi meritati ce e mai bun.

Felicitari tuturor participantilor!

Etichete: , , , , , ,
Catalin Constantin in IT news, Shopping online | Niciun comentariu

BricoMall.ro – locul al treilea la “User’s Choice” la Gala Premiilor eCommerce 2009

Cel mai asteptat eveniment al anului pentru comerciantii online din Romania, Gala Premiilor eCommerce a avut loc marti, 20 octombrie, la hotelul Ramada Bucharest Park.

CIMG0102

Dupa o serie de prezentari si seminarii despre tot ceea ce presupune o afacere de comert online in Romania, a avut loc momentul cel mai asteptat al serii : decernarea premiilor.

Intr-o atmosfera destinsa, organizatorii au prezentat intai un colaj de filmulete inregistrate in momentul testarii site-urilor inscrise, cu focus pe diferitele erori de functionare descoperite de catre testarii GPeC, iar momentul cel mai amuzant al serii a fost decernarea Verzei editiei, site-ului care a obtinut cel mai mic punctaj.

In total au participat un numar de 63 de magazine online, care au fost supuse la 96 de criterii de jurizare si multe teste de uzabilitate, de catre 2 jurii in paralel, cu 21 de jurati de specialitate si 5 jurati consumatori.

CIMG0130

Profitind astfel de aceasta ocazie buna pentru orice magazin online de a-si testa propriile defecte atat in ceea ce priveste interfata web, cat si in ceea ce priveste modul de interactie cu clientii, BricoMall.ro s-a clasat pe locul al treilea la categoria sa (« Acasa ») cu un total de 787 de puncte obtinute.

CIMG0133

In acelasi timp, la categoria premiilor “User’s Choice” – Start Up, din partea consumatorilor, BricoMall s-a clasat din nou pe locul 3, cu un total insumat de 41 de puncte.

CIMG0136

Desi suntem incantati de clasarea BricoMall.ro in primele 3 pozitii, la ambele sectiuni la care a participat, speram sa putem invata din propriile lipsuri, pentru a imbunatati astfel experienta de shopping online a clientilor nostri.

Etichete: , , , , ,
Dana Constantin in Shopping online | Niciun comentariu

Aspecte de luat in calcul atunci cand marketezi un magazin online

Decorix.ro - totul pentru casa ta

Magazinele online sunt o aparitie specifica a perioadei de dupa anii 90, in care economia a fost puternic marcata de aparitia internetului si de impactul avut de acesta asupra societatii. De la mixul clasic de marketing din anii 60 (cei 4P – Product, Promotion, Price, Place), pentru a supravietui in ziua de azi, in aceasta epoca in care retelele sociale primeaza, iar daca “nu existi pe Google, nu existi pur si simplu”, marketerii sunt nevoiti sa descopere retete mai complicate si mai complexe pentru a se infiltra in constiinta clientilor.

Cateva puncte ce trebuie atinse atunci cand marketezi un magazin online:

-politica de produse (de stabilit clar CE vand si mai ales DE CE). De ce am ales sa vand ceea ce vand este o intrebare cheie pentru orice posesor de magazin online, al carei raspuns il va indruma pe calea corecta in ceea ce priveste strategia de marketing potrivita. Poti sa iti alegi un domeniu de produse oferite inspre vanzare dintr-o sumedenie de motive: acopera o nista in piata, este raspunsul la o oportunitate economica, raspunde la o noua cerinta aparuta pentru clienti, iar in functie de motive iti poti construi si politica de marketing

-politica de preturi (cel mai ieftin, si mai ieftin). Pretul este unul din argumentele hotaratoare pentru marea majoritate a clientilor, astfel incat asumarea declarata a unei astfel de politici de preturi te poate situa intr-un anumit fel in constiinta consumatorilor.

-UX (user experience). Nu doar produsele vandute si pretul sunt importante pentru un utilizator online. Asa cum intr-un magazin traditional iti poate influenta decizia de a cumpara sau nu unul din factorii precum: atitudinea vanzatorilor, curatenia magazinului, modul de aranjare in raft al produselor, asa si interfata magazinului online, rapiditatea ei, optimizarea si usabilitatea ei, dar si facilitatile oferite, suportul live sau serviciile post vanzare pot inclina pozitiv in favoarea ta si ii pot asigura magazinului tau clienti fideli.

-servicii. Dupa cum spuneam, serviciile oferite suplimentar in plus fata de simplu act de vanzare a produselor iti pot oferi un plus de incredere in fata clientilor. Oferi garantie? Service? Livrare la domiciliu? Comparatii intre produse similare de la mai multi producatori? Consultanta in domeniu? Toate aceste servicii contribuie la imaginea magazinului online in fata clientilor sai.

-publicitate. Dat fiind ca avem de-a face cu un magazin online, metodele de publicitate necesare sunt specifice: SEO (cu cat site-ul este mai optimizat pentru motoarele de cautare, cu atat va fi mai usor de ajuns de catre consumatori), adwords/adsense (oferita de google, la ora actuala una din cele mai eficiente metode de promovare), bannere, concursuri, advertoriale si PR, inscrieri in site-uri de comparatii de preturi, comunitati si retele sociale.

Etichete: , , ,
Dana Constantin in Shopping online | Niciun comentariu

Securitatea platii online prin card

Plata online prin intermediul cardului, fie de credit sau de debit, este cea mai comoda modalitate de plata, din punctul de vedere al consumatorului. Nu se percep comisioane suplimentare, iar clientul nu trebuie sa se deplaseze nicaieri pentru a efectua plata.
Pentru plata, in magazinele virtuale din Romania, sunt acceptate mai multe dintre tipurile de card cele mai cunoscute, atat din cele emise la noi in tara, cat si cele emise in afara. Desi este comoda si are numeroase avantaje, multa lume inca este “tematoare” fata de acest tip de plata, temandu-se fie de posibilitati de frauda din partea comerciantilor, fie de un eventual “furt de identitate” a carui victima ar putea deveni.

In ceea ce priveste prima “teama”, si anume aceea a unei posibile fraude din partea magazinului (de exemplu, incaseaza banii, dar nu livreaza produsul), la nivel de Romania lucrurile stau simplu: exista 2 procesatori de plati electronice, care inainte de a semna un contract de servicii cu un magazin online il verifica si ii cer sa intruneasca anumite conditii de securitate. Astfel, riscul de a fi pacaliti de un magazin virtual .ro ce ofera plata prin card este minim.

A doua teama majora a consumatorilor este furtul de identitate. Acest lucru se poate intampla teoretic in felul urmator: o persoana intercepteaza schimburile de mesaje dintre client si magazinul online, schimb de mesaje in care clientul isi da datele personale, inclusiv cele referitoare la cardul sau bancar. Mai apoi, persoana care a interceptat ilegal mesajul, avand toate datele necesare, poate folosi dupa bunul plac banii existenti pe card. In urma unor sondaje a reiesit ca aproape 99.9% dintre cumparatorii online se tem de eventualitatea interceptarii datelor lor personale.
Statisticile insa arata ca desi o mare parte din cei care efectueaza cumparaturi online se tem de aceasta situatie, cazurile in care apar furturile de date sunt extrem de rare, asta datorita inaltelor standarde de securitate impuse in special de emitatorii de card (Visa etc), dar si de cei care ofera servicii de plata prin card.
Pentru combaterea acestor fraude, atat emitatorii de carduri (Visa, Mastercard etc), cat si procesatorii de plati electronice (in Romania DotCommerce si E-Payement), dar si magazinele online iau numeroase metode de securitate sporita. Sunt aplicate standardele in vigoare, dar se folosesc si diferite aplicatii de detectare si prevenire a fraudelor, metodologii avansate precum: analiza comportamentala, analiza de Geo IP, comparatii cu bazele de black-list, sase algortimi diferiti , politici de red flags etc.
Criptarea SSL este folosita intotdeauna la astfel de tranzactii. In plus, in Romania cei care ofera solutii de plata online, o ofera beneficiind de protectia 3D Secure. Prin autentificarea separata a posesorului de card, tranzactiile in sistemul 3D Secure sunt asimilate celor de retragere de numerar la ATM.
In plus, in cazul cardurilor emise sub siglele MasterCard si VISA, stocarea datelor despre card pe serverele celor ce ofera servicii de plata online nu este tehnic posibila, datele despre card fiind introduse direct in sistemele bancii.
In cazul cardurilor emise sub sigla altor organizatii, stocarea acestor informatii se face criptat folosindu-se algoritmi proprii de criptare, pe medii care sunt fizic separate de mediile cu acces online. Stocarea se face doar pe durata maxima in care un refuz la plata poate fi initiat de catre client.

Etichete: , ,
Dana Constantin in Shopping online | Niciun comentariu

Un cumparator online "mofturos"

Comertul electronic evolueaza si la noi din ce in ce mai repede, dorindu-si sa se alinieze la tendintele si standardele internationale. Astfel, dupa o indelungata perioada de tatonari a fost introdusa si la noi in tara posibilitatea de a plati prin card, iar magazinele incep sa se lupte pentru suprematia in acest domeniu.
Noi, consumatorii, trebuie sa invatam sa apreciem un magazin online realizat cu atentie si indreptat inspre cumparatori, dar si sa “penalizam” un site de e-commerce facut doar “pentru a fi”.

Astfel, un cumparator online trebuie sa fie la curent cu ultimele tendinte in ceea ce priveste magazinele online, cu ultimele facilitati aparute si implementate de diverse e-shopuri de renume mondial, pentru a putea, ei bine da!, pentru a putea fi “mofturos” si a alege sa isi faca cumparaturile virtual, dar dintr-un magazin ce tine standardele sus.
Iata pe scurt cele mai noi tendinte in ceea ce priveste facilitatile oferite de e-shopurile de succes:

1. Descrierea in detaliu a produselor
Folosirea de elemente media (vizuale, auditive) devine din ce in ce mai des intalnita in descrierea produselor disponibile pentru vanzare.
O data ce clientii au adaugat un produs in cos, comerciantii vor sa fie siguri ca nu va fi eliminat. Astfel, sunt folosite si adaugate magazinelor online diferite facilitati, menite sa inspire clientilor o mai mare incredere in produs.
Utilizarea optiunii de Zoom pentru poza aferenta produsului, ceea ce permite utilizatorilor sa vada mai bine si mai in detaliu respectivul produs, este din ce in ce mai folosita, studiile aratand ca aproximativ 79% din magazinele online o au integrata.
O alta optiune din ce in ce mai folosita este cea ce permite vizualizarea unui obiect in mai multe culori disponibile. Astfel, utilizatorul isi poate alege de exemplu pentru o haina exact culoarea de care e interesat.
“Alternate view”, vizualizarea unei poze a obiectului din alt unghi, este de asemenea foarte des intalnita si apreciata de utilizatori. Nici formatul video nu a fost neglijat, studiile online aratand o crestere de folosire a acestuia de la 8 la 20 de procente. In aceasta categorie se include si vizualizarea unui produs la 360 de grade, pentru ca utilizatorul sa isi poata da seama exact de ceea ce cumpara.
O crestere similara a inregistrat si folosirea formatului audio, in special pentru comerciantii de cd-uri sau dvd-uri, care pun la dispozitia vizitatorilor posibilitatea de a asculta mici fragmente de melodii de pe cd-urile puse la vanzare.

2. Suportul pentru cumparatori
O mare atentie se acorda serviciului de suport pentru cumparatori. In procesul de cumparare, utilizatorii pot avea nevoie de asistenta, iar aceasta trebuie sa fie acordata in timp real. Astfel, din ce in ce mai multe site-uri ofera suport “real-time”, cu ajutorul unui chat integrat in magazinul online, prin care utilizatorul poate discuta cu un reprezentant al magazinului. Chatul trebuie sa fie o transmisie securizata, pentru ca eventuale date transmise de client sau nu poata fi interceptate.
O alta noutate ar fi posibilitatea de a avea un “personal shopper”, o persoana, care dupa ce i se comunica ceea ce clientul cauta, in baza acestei descrieri face o lista de produse pe care o trimite acestuia. Cele care au citit aventurile unei shopaholice stiu la ce ma refer. Un “personal shopper” poate face si noi poze respectivelor produse, din diferite unghiuri, sau la mai multe produse impreuna, pentru ca clientul sa isi dea exact seama de ceea ce cumpara, de cum se potrivesc impreuna etc. 3. Transport gratuit O piedica in calea realizarii unei cumparaturi o poate reprezenta costul de transport. Oferirea (in anumite conditii) a transportului gratuit poate impulsiona clientii sa cumpere mai mult de pe site-ul respectiv. Marea majoritate a magazinelor online de succes ofera aceasta facilitate. Ea este oferita sub anumite conditii, care difera in functie de politica de livrare a respectivului magazin. O politica buna este oferirea de transport (si montaj la unele obiecte care necesita acest lucru) gratuit pentru depasirea unei anumite sume de cumparaturi. Astfel, utilizatorul poate sa fie impulsionat sa achizitioneze inca ceva, pentru a ajunge la respectiva suma. In aceeasi idee, unele magazine online ofera transport gratuit pentru achizitionarea unor anumite produse, aflate in promotie sau la oferte speciale. Un alt caz il reprezinta transportul gratuit daca utilizatorul se gaseste in anumite localitati (de regula in aceeasi localitate cu sediul magazinului).

Etichete: , , ,
Pagina:12»